آدرس مطب دندانپزشکی اطفال در کرج تلفن کلینیک دندانپزشکی کودکان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص دندانپزشکی کودکان / ترمیم زیبایی دندانهای کودکان شامل چه مواردی میشود؟

ترمیم زیبایی دندانهای کودکان شامل چه مواردی میشود؟

دندانپزشکی زیبایی گاهی اوقات به اشتباه به عنوان فرآیندی منحصرا برای بزرگسالان درک می شود. بسیاری از دندانپزشکان متخصص در دندانپزشکی زیبایی کودکان هستند. درمان‌های دندانپزشکی زیبایی آنها کمتر از درمان‌های موجود برای بزرگسالان است. بهبود لبخند کودک برای جذابیت زیبایی شناختی بهتر به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس پیدا کنند و در عین حال نگرانی های دهان و دندان را قبل از بزرگسالی درمان کنند.

ترمیم دندان در کودکان ضروری است و باید با اولین علائم پوسیدگی یا تغییر شکل شروع شود. پوسیدگی های اولیه و هرگونه آسیب به مینای دندان نباید توسط والدین و پزشکان نادیده گرفته شود، زیرا در آینده این امر می تواند منجر به ایجاد یک نیش نادرست شود و رویش دندان های دائمی را دشوار کند.

علاوه بر این، ترمیم دندان های شیری به رشد کامل فعالیت گفتاری در کودکان کمک می کند، باعث می شود دندان های کودکان زیبا و یکدست شود، که آرامش روانی کودک را فراهم می کند. فراموش نکنید که لبخند زیبا یکی از عواملی است که بر اعتماد به نفس کودک تاثیر می گذارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

چرا ترمیم دندان کودکان یک روش اجباری است؟

بنابراین، بیایید دلایل اصلی را فهرست کنیم که چرا ترمیم دندان کودکان یک روش اجباری است:

ترمیم زیبایی دندانها کودکان شامل چه مواردی میشود؟

از آنجایی که دندان های کودکان هنوز در حال رشد هستند، دانستن گزینه های موجود ضروری است. حتی با رشد حفره دهان، بسیاری از کودکان می توانند از روش های دندانپزشکی زیبایی بهره مند شوند. والدین می توانند با دندانپزشک اطفال صحبت کنند تا بدانند آیا فرزندشان واجد شرایط دندانپزشکی زیبایی است یا خیر، بنابراین آنها می توانند تصمیم بگیرند که چگونه ادامه دهند. برای کودکان، انواع مختلفی از درمان‌های زیبایی کمتر تهاجمی دندان وجود دارد، از جمله:

هنگامی که کودک از ضربه یا حفره دندان رنج می برد، از باله دندان استفاده می شود. از آنجایی که ایمپلنت دندان برای کودکان زیر 18 سال توصیه نمی شود، به جای آن از یک دستگاه دندانی به نام باله دندان استفاده می شود. یک باله دندانی از ظاهر دندان تقلید می کند و به کودکان اعتماد به نفس لازم را در حین رشد می دهد. آنها در سنین بالاتر می توانند ترمیم دندان ماندگارتری داشته باشند.

باندینگ دندانی روشی است که از یک رزین کامپوزیت همرنگ دندان برای بازیابی ساختار از دست رفته دندان یا پنهان کردن عیوب جزئی مانند بریدگی، تغییر رنگ یا فاصله ناهموار استفاده می‌کند. رزین پس از آماده سازی و تمیز کردن دندان قرار می گیرد و از ابزار مخصوص نور آبی برای سفت شدن و بهبود چسبندگی به سطح دندان استفاده می شود. باندینگ دندان مانند باندینگ بزرگسالان می‌تواند به ترمیم حفره‌ها در کودکان کمک کند و در عین حال رنگ، شکل و احساس طبیعی دندان‌ها را بازیابی کنند.

ترمیم کامپوزیت دندانهای کودکان

بزرگسالان تنها کسانی نیستند که می توانند از روکش استفاده کنند. افزودن روکش به دندانی که از بین رفته یا پوسیده شده ممکن است درمان خوبی باشد. روکش های بدون آماده سازی این مزیت را دارند که کمتر تهاجمی هستند زیرا هیچ ساختار دندانی برداشته نمی شود و در صورت نیاز می‌توان روکش ها را جدا کرد. دندانپزشک می‌تواند از روکش‌هایی برای دندان‌هایی که پرکردگی‌های بزرگ دارند یا توسعه نیافته‌اند، مانند لترال پیگ استفاده کند. آنها از یک رزین کامپوزیت ساخته می شوند و فقط سطوح جلویی دندان ها را می پوشانند. آنها به هم چسبیده اند و می توانند به دندان های تراشیده، تغییر رنگ، نامرتب، ناهموار، فرسوده یا نامنظم دندان کمک کنند.

پرکردگی های همرنگ دندان که معمولاً به عنوان پرکننده های کامپوزیت شناخته می شوند، از رایج ترین انواع ترمیم پوسیدگی حتی در دندانپزشکی زیبایی برای کودکان هستند. پس از تمیز کردن و برداشتن پوسیدگی، پرکردگی ها به صورت لایه لایه روی دندان قرار می گیرند. سطح به گونه ای شکل داده می شود که با رنگ دندان ترکیب شود.

سفید کردن دندان ها می تواند عزت نفس کودک را افزایش دهد و به آنها اعتماد به نفس لازم برای رشد را بدهد. برای کودکان خردسال یا نوجوانان، داشتن دندان های تغییر رنگ یا لکه دار می تواند چالش برانگیز باشد. سفید کردن دندان توسط دندانپزشک اطفال برای داشتن لبخندی سالم و روشن تر ممکن است به آنها کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

هزینه ترمیم زیبایی و ظاهر دندانهای کودکان

هزینه درمان های زیبایی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. از طرفی تعداد دندان هایی که می خواهید اصلاح کنید، نوع ترمیمی که انتخاب می کنید، تخصص دندانپزشک، مواد ترمیمی مورد استفاده، تجهیزات مورد استفاده و همچنین غالباً موقعیت جغرافیایی مطب، در هزینه نهایی تاثیر دارد.

برای کسب اطلاعات درباره علت و درمان آبسه و عفونت دندان و لثه در کودک ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : کرج ، خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان پزشکان شاهکرم، طبقه 11
تلفن : 09022204086

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :داستانپور [ 1402-08-02 ]
سلام برای سفید کردن دندان کودک 6ساله از چه روشی استفاده میکنید ضرر نداره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به دندانپزشکی کودکان و نوجوانان همچنین مطالب مرتبط با مراقبت و نگهداری از دهان و دندان کودکان را در بخش مقالات بخوانید

تأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکانتأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکان

در این مقاله به بررسی تأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکان و تحلیل کامل علل، نشانه ها و درمان های آن خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دندانبررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دندان

قند با تغذیه باکتری های مضر و تولید اسید، موجب پوسیدگی دندان ها می شود. در این مقاله به تأثیرات آن و روش های پیشگیری از پوسیدگی دندانها خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تاثیر قطره آهن روی پوسیدگی دندان کودکانتاثیر قطره آهن روی پوسیدگی دندان کودکان

قطره آهن گاهی می تواند رد پای خود را با تغییر رنگ و پوسیدگی بر دندان های کودکان بگذارد. در ادامه، به راه های پیشگیری و کنترل این اثرات خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16