آدرس مطب دندانپزشکی اطفال در کرج تلفن کلینیک دندانپزشکی کودکان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص دندانپزشکی کودکان / باندینگ دندانهای شکسته کودکان چگونه انجام می شود؟

باندینگ دندانهای شکسته کودکان چگونه انجام می شود؟

شکسته شدن دندان کودکان یکی از مشکلاتی است که ممکن است به دلیل ضربه یا حادثه‌ای باشد. در دندان‌های شیری، ساییدگی‌هایی مانند لب پرشدن به طور معمول رخ می‌دهند و نگرانی خاصی ندارند؛ اما اگر میزان ساییدگی بیشتر باشد، ممکن است برای کودک آزاردهنده باشد و نیاز به درمان داشته باشد. در مورد دندان‌های دائمی، هرگونه حادثه و شکستگی نیازمند درمان فوری است. ترمیم دندان شکسته اهمیت بسیار زیادی دارد و از بروز بسیاری مشکلات دهان، دندان و لثه جلوگیری می کند. از بین مشکلات رایج و شایع ناشی از شکستگی دندان ها می توان از آسیب به مینا و عاج دندان، مرگ بافت پالپ دندان، عفونت، آبسه دندان نام برد، بنابراین جهت جلوگیری از بروز این قبیل مشکلات باید آن را جدی بگیرید و در اسرع وقت به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. تشخیص و تعیین میزان آسیب دیدگی در انتخاب روش درمانی بسیار حائز اهمیت است. باندینگ دندان یکی از راه های درمانی در دندانپزشکی است که جنبه زیبایی نیز دارد، همانند کامپوزیت می باشد و موجب یکدست شدن دندان ها خواهد شد. باندینگ دندان یک روش ترمیمی است که برای ترمیم دندان شکسته و همچنین نواقص دیگر استفاده می شود. این عمل با استفاده از مواد کامپوزیت که شامل رزین پلاستیکی با دوام و نوعی پرکننده شیشه ای است صورت می گیرد و رنگ آن شبیه به رنگ دندان می باشد. انجام این عمل دندانپزشکی موجب زیبایی دندان ها نیز خواهد شد و لبخندی زیبا هدیه می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عوارض عدم درمان دندان شکسته کودک

همچنین بخوانید: کامپوزیت دندان کودکان

کاربرد باندینگ دندان کودکان

مزایای باندینگ دندان کودکان

باندینگ دندان شکسته

مراحل انجام باندینگ دندان شکسته کودک

مراقبت های قبل از باندینگ دندان کودک

در جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک تعیین می‌کند که کدام یک از مشکلات دندان‌های شما را می‌توان با عمل باندینگ برطرف کرد. برای این منظور دندانپزشک یک معاینه کامل بر روی دندان‌های شما انجام می‌دهد، از دهان کودک عکسبرداری می‌کند و وضعیت دندان‌ها و لثه‌ها را به طور دقیق بررسی می‌نماید. در صورتی که مشکل دندان‌ها با استفاده از عمل باندینگ قابل درمان باشد، دندانپزشک توضیحات لازم را در جلسه مشاوره به شما خواهد داد. اگر دندان‌های کودک، آسیب‌دیدگی شدید داشته باشد و مشکلات آن با استفاده از کامپوزیت قابل حل نباشد، ممکن است دندانپزشک عمل‌های ترمیمی یا زیبایی دیگری را توصیه کند تا در درازمدت به اهداف مورد نظر برسید.

مراقبت های پس از باندینگ دندان کودک

  1. برای جلوگیری از آسیب رساندن به مواد چسبنده به کار رفته، در 24 ساعت اول پس از باندینگ از خوردن غذاهای سفت و ترد اکیداً خودداری کنید.
  2. برای حفظ بهداشت دهان و دندان و نیز جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در اطراف ناحیه باند شده، به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  3. از جویدن ناخن‌ها یا استفاده از دندان‌ها به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته‌ها یا بطری‌ها خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند به مواد باندینگ آسیب جدی برساند.
  4. برای اطمینان از اینکه باندینگ در شرایط خوبی است و هرگونه مشکل بالقوه را در مراحل اولیه تشخیص دهید، معاینات منظم دندانپزشکی را برنامه‌ریزی کنید.
  5. در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا تغییر رنگ در مواد باندینگ، در اسرع وقت با دندانپزشک خود ملاقاتی داشته باشید تا آن را برطرف کند.

عوارض باندینگ دندان شکسته کودک

هزینه باندینگ دندان شکسته کودک

این هزینه با توجه به فاکتورهای زیر در نظر گرفته می‌شود:

برای آگاهی از زمان رویش و تعداد دندان شیری کودکان و شیرخواران ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : کرج ، خیابان شهید بهشتی ، بین چهار راه طالقانی و میدان شهدا ، ساختمان پزشکان شاهکرم، طبقه 11
تلفن : 09022204086

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به دندانپزشکی کودکان و نوجوانان همچنین مطالب مرتبط با مراقبت و نگهداری از دهان و دندان کودکان را در بخش مقالات بخوانید

تأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکانتأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکان

در این مقاله به بررسی تأثیر تنفس دهانی بر رشد فک و دندان های کودکان و تحلیل کامل علل، نشانه ها و درمان های آن خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-23

بررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دندانبررسی نقش قند و شکر در پوسیدگی دندان

قند با تغذیه باکتری های مضر و تولید اسید، موجب پوسیدگی دندان ها می شود. در این مقاله به تأثیرات آن و روش های پیشگیری از پوسیدگی دندانها خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-19

تاثیر قطره آهن روی پوسیدگی دندان کودکانتاثیر قطره آهن روی پوسیدگی دندان کودکان

قطره آهن گاهی می تواند رد پای خود را با تغییر رنگ و پوسیدگی بر دندان های کودکان بگذارد. در ادامه، به راه های پیشگیری و کنترل این اثرات خواهیم پرداخت. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-16